ثور 25, 1400 10:18 Asia/Kabul
  • نماینده آمریکایی: پول‌های ما نباید خرج اشغالگری اسرائیل شود
    نماینده آمریکایی: پول‌های ما نباید خرج اشغالگری اسرائیل شود

یک قانون‌گذار آمریکایی از حمایتهای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «کوری بوش» قانون‌گذار عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «مبارزه برای زندگی سیاه پوستان و مبارزه برای آزادی فلسطین به یکدیگر مرتبط هستند. ما مخالف این هستیم که پول‌های ما خرج پلیس نظامی، اشغالگری، سیستم سرکوب و خشونت شود.»

این نماینده سیاهپوست افزود: ما همزمان ضد اشغالگری و ضد جدایی نژادی هستیم.

در همین راستا،  «آندره کارسون» نماینده ایالت «ایندیانا» در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا باید از نفوذ خود برای محافظت از حقوق فلسطینیان استفاده و در جهت صلح پایدار تلاش کند.

«رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه  در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان، کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد. 

این درحالی است که «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که نباید پول‌های بلوکه شده ایران را به دلیل حمایت این کشور از جنبش حماس آزاد کرد. 

از سوی دیگر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز به انتقاد از موضع دولت بایدن در قبال جنگ غزه پرداخت و مدعی شد که واشنگتن آنگونه که باید از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کند و آمریکا باید در کنار هم‌پیمان خود یعنی «اسرائیل» باشد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تاکنون، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 119 نفر رسیده و بیش از 600 فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند. 

این در حالی است که واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به بهانه دفاع از خودحمایت کرده و به تنها به درخواست برای کاستن از تنش‌ها اکتفا کرده‌است.

کلیدواژه