ثور 25, 1400 10:40 Asia/Kabul
  • تاکید دوباره آمریکا بر حمایت از حملات اسراییل علیه فلسطینی ها
    تاکید دوباره آمریکا بر حمایت از حملات اسراییل علیه فلسطینی ها

با ادامه بمباران های غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا همچنان به حمایت خود از صهیونیست ها ادامه می دهد.

به گزارش رادیو دری، "جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود درباره وضعیت سرزمین‌های اشغالی، با نادیده گرفتن جنایات صهیونیست ها بار دیگر مدعی شد آمریکا از آنچه که وی « حق دفاع اسراییل» می خواند، حمایت می کند.  ساکی افزود : هدف رئیس جمهور بایدن ، دولت و تیم امنیت ملی آمریکا، فعالیت برای کاهش تنش و دستیابی به صلح در خاورمیانه است.این در حالی است که در روزهای گذشته دولت آمریکا تلاش ها برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل و صدور بیانه ای در مورد کشتار فلسطینیان را متوقف کرده است.  همزمان انتقادات از حمایت یکجانبه دولت بایدن از جنایات صهیونیست ها در داخل کنگره امریکا شدت گرفته است. "آینا پرسلی " عضو دموکرات ترقیخواه مجلس نمایندگان امریکا روز پنج ‌شنبه در نطق خود در صحن مجلس با اعتراض به اختصاص بودجه  3.8 میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی که صرف تخریب منازل فلسطینیان و آواره کردن آنها می‌شود، اعلام کرد: ما نمی‌توانیم در قبال این مساله ساکت بمانیم.

«رشیده طلیب» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز پنجشنبه  در سخنانی در صحن مجلس نمایندگان، کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و عدم تایید رنج و درد آن‌ها از سوی مقامات کشورش را محکوم کرد. 

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تاکنون، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 119 نفر رسیده و بیش از 600 فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند. 

این در حالی است که واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به بهانه دفاع از خودحمایت کرده و به تنها به درخواست برای کاستن از تنش‌ها اکتفا کرده‌است.

کلیدواژه