ثور 26, 1400 16:12 Asia/Kabul
  • درخواست یونیسف بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان
    درخواست یونیسف بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) ضمن ابراز نگرانی از شهادت کودکان فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطین از جمله باریکه غزه، توقف این حملات را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، "تد چالیبان" مدیر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای با اشاره به آمار رو به افزایش شهدای کودک فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن اعلام کرد، این حملات باید متوقف شود. 

چالیبان در این بیانیه افزود، کودکان فلسطینی بیشترین آسیب را از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به فلسطین متحمل شده‌ اند.

بنا بر اعلام مدیر منطقه غرب آسیا و شمال آفریقای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، تاکنون یک هزار نفر از اهالی باریکه غزه از جمله تعداد زیادی از کودکان در حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی مجروح شده‌ اند که حال برخی از آنها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حملات وحشیانه‌ ای را به باریکه غزه آغاز کرده که تا کنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در باریکه غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از زمان آغاز درگیری از دوشنبه گذشته دستکم 174 نفر در باریکه غزه به شهادت رسیده اند که از این تعداد 47 نفر کودک هستند.

تاکنون تلاش بسیاری از کشورها برای برقراری آتش‌ بس با ادامه اصرار رژیم صهیونیستی به حمله همه جانبه به باریکه غزه ناکام مانده است.

حملات رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که بسیاری از کشورهای جهان ضمن محکوم کردن این جنایات خواهان متوقف کردن حملات شده و بر دفاع از حقوق فلسطینیان تاکید دارند.

کلیدواژه