ثور 28, 1400 14:08 Asia/Kabul
  • خودداری کارگران بنادر ایتالیا از بارگیری سلاح برای رژیم صهیونیستی
    خودداری کارگران بنادر ایتالیا از بارگیری سلاح برای رژیم صهیونیستی

کارگران در دو شهر بندری ایتالیا اعلام کردند در بارگیری محموله سلاح برای اسرائیل کمک نمی‌کنند.

به گزارش رادیو دری، کارگران در شهرهای بندری "لیوورنو" و "ناپل" ایتالیا در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کردند که برای بارگیری محموله سلاح برای بندر اشدود اسرائیل کمک نمی‌کنند.

یکی از اتحادیه‌های سرشناس کارگری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعاتی دریافت کرده مبنی برای اینکه کشتی باری "آسیاتیک آیلند" با پرچم سنگاپور در حال حمل کانتینرهایی حامل مواد منفجره و سلاح به مقصد بندر اشدود اسرائیل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تسلیحات و مواد منفجره برای کشتار فلسطینی‌هایی به کار می‌روند که هم اکنون هدف حملات هوایی قرار دارند و باعث شده تا جمع کثیری از تلفات را غیرنظامیان از جمله تعداد زیادی کودک تشکیل دهند. بنابراین ما هیچ ترانزیت سلاحی در بندر خود نداریم.

این اتحادیه سرشناس کارگری که در 2010 تاسیس شده اطلاعاتی را از گروه "ناظر سلاح" و "مجموعه مستقل کارگران بندر جنوا" دریافت کرده که بر روی ترانزیت سلاح در بنادر اروپا و مدیترانه تمرکز دارند.

این اتحادیه ها در ادامه تصریح کردند: نیاز به کار مخصوصا در این برهه زمانی بسیار مهم است اما نمی‌توانیم چشم‌هایمان را ببندیم یا بدتر از همه در ادامه قتل عام غیرنظامیان در فلسطین، همدست باشیم.

در همین حال روزنامه واشگنتن پست فاش کرد، دولت آمریکا قرارداد فروش 735 میلیون دلار تسلیحات جدید به اسرائیل را تصویب کرد که بخش اعظم این قرارداد مربوط به تحویل راکت های نقطه زن به اسرائیل است.

کلیدواژه