ثور 31, 1400 13:19 Asia/Kabul
  • استقبال سازمان ملل از پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی
    استقبال سازمان ملل از پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از اجرای آتش بس بین فلسطینی ها و صهیونیست ها و پایان تجاوزات اسرائیل استقبال کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت المقدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد، لازم است جامعه بین المللی در سطحی گسترده تر با سازمان ملل متحد برای تهیه بسته حمایتی قوی و منسجم به منظور بازسازی سریع و پایدار در جهت حمایت از مردم فلسطین و کمک به تقویت نهادهای آنها همکاری کنند.

گوترش، غزه را جزو لاینفک کشور مستقل فلسطین توصیف کرد و گفت، نباید از هیچ تلاشی برای آتش بسی واقعی که به اختلافات پایان می دهد، دریغ شود.

در همین حال، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از تن‌دادن رژیم صهیونیستی به آتش‌بس یک‌جانبه با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه استقبال کرد.

میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور غرب آسیا نیز در گفت و گوی تلفنی با اسماعیل هنیه  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی در منطقه غزه استقبال کرد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (10 مه) حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، دست کم ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده اند.

کلیدواژه