جوزا 03, 1400 10:17 Asia/Kabul
  • تاکید بلینکن بر کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
    تاکید بلینکن بر کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به فروش تجهیزات نظامی به اسرائیل پایبند هستیم.

به گزارش رادیو دری، آنتونی بلینکن در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: به ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل به ویژه در زمینه مقابله با موشک‌هایی که علیه غیرنظامیان شلیک می‌شود، پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: باید تعامل با اوضاع خطرناک انسانی در نوار غزه را آغاز کنیم.

بلینکن همچنین ادعا کرد: خط مشی رئیس جمهور آمریکا و سیاست آرام آن به پایان دادن به خشونت‌ها در غرب آسیا کمک کرد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از 10 مه حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر این حملات، 248 فلسطینی از جمله 69 کودک، 39 زن و 17 سالخورده به شهادت رسیده و 1910 نفر نیز زخمی شدند.  

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.  مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از 11 روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت، پنجشنبه شب در یک نشست سه ساعته، به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد. این آتش بس از ساعت 2 بامداد روز جمعه، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

کلیدواژه