تاکید بایدن بر حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی
(last modified Mon, 24 May 2021 14:14:18 GMT )
جوزا 03, 1400 18:44 Asia/Kabul
  • تاکید بایدن بر حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی
    تاکید بایدن بر حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، هدف از سفر وزیر امور خارجه این کشور به فلسطین اشغالی، تأکید بر تعهد مستحکم واشنگتن بر امنیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس،‌ «جو بایدن» امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای افزود، در تداوم دیپلماسی پشت پرده و فشرده آمریکا، به منظور ایجاد آتش‌بس‌ میان حماس و اسرائیل، از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه‌ خواسته این هفته به غرب آسیا سفر کند.

از سوی دیگر، «آنتونی بلینکن» نیز در پیامی در توئیتر هدف از این سفر را آنچه حمایت از تلاش‌ طرف‌ها برای تحکیم آتش‌بس خوانده، اعلام کرد.

بلینکن مدعی شد، ایالات متحده درگیر دیپلماسی فشرده‌ای برای خاتمه یافتن تخاصم‌ها و کاهش تنش‌ها است.

ادعای مقامات آمریکایی درخصوص دیپلماسی فشرده برای تحکیم آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن چهار مرتبه بیانیه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را وتو و بر حق رژیم صهیونیستی برای «دفاع از خود» تأکید کرد.

همچنین کمک های گسترده نظامی و مالی آمریکا به رژیم اسرائیل صرف اشغالگری و سرکوب ملت مظلوم فلسطین می شود.

جنگ اسرائیل علیه  فلسطینیان در کرانه باختری و غزه از روز (20 ثور) آغاز شد و روز (31 ثور)  درپی درخواست آتش بس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین و میانجی‌گری برخی بازیگران خارجی به پایان رسید.

 

 

کلیدواژه