جوزا 05, 1400 09:51 Asia/Kabul
  • استقبال روسیه از رویکرد مذاکره کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام
    استقبال روسیه از رویکرد مذاکره کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام

دیپلمات روس از عزم سیاسی در مذاکرات وین برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در توییتر نوشت: با وجود دیدگاههای مختلف درباره برخی موضوعات، تمام مذاکره کنندگان از اراده سیاسی برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز برخوردارند. 

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) که عصر روز سه‌ شنبه در گرندهتل شهر وین آغاز شد و بعد از حدود یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد.

شرکت کنندگان در نشست سه شنبه به رایزنی‌ درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق پرداختند.

روسای همه هیأت‌ها در نشست سه شنبه با اشاره به دستاوردهای حاصله در چهار دور قبلی مذاکرات و با استقبال از استمرار تفاهم فنی ایران و آژانس بر جدیت و تعهد خود برای تداوم کار فشرده با تمرکز بر موضوعات اصلی باقیمانده تأکید کردند.

این در حالی است که "آنتونی بلینکن"وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب بازهم بدون اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، تلاش کرد، تهران را مقصر وضعیت فعلی این توافق جلوه دهد.

ادعای آمریکا درخصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر پایبندی تهران به برجام و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. 

کلیدواژه