تروئیکای اروپایی: در تلاش برای احیای برجام هستیم
(last modified 1400-03-20T03:49:56+00:00 )
جوزا 20, 1400 08:19 Asia/Kabul
  • تروئیکای اروپایی: در تلاش برای احیای برجام هستیم
    تروئیکای اروپایی: در تلاش برای احیای برجام هستیم

دیپلمات‌های ارشد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای در نشست شورای حکام اعلام کردند که به صورت فشرده با سایر اعضای توافق هسته‌ای ایران در تلاش هستند تا برجام را احیا کنند.

به گزارش رادیودری،  در این بیانیه که از سوی کورین کیتسل سفیر و نماینده دائم بریتانیا نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به نمایندگی از کشورش، آلمان و فرانسه قرائت و یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه بریتانیا منتشر شد به تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی و فشار حداکثری آمریکا اشاره نشده اما از ایران خواسته شده تا از فرصت دیپلماتیک برای بازگشت به اجرای کامل این توافق در راستای احیای مزایای آن به سود همه استفاده کند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گرد هم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در راستای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس‌ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات‌ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌ها عزیمت کرده و مذاکرات در روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

تروئیکای اروپایی: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را رد می‌کنیم

کلیدواژه