عقرب 15, 1395 17:53 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور قزاقستان
    رئیس جمهور قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان گفت، نفوذ تروریست‌ها در آسیای مرکزی نگران کننده نیست زیرا دولتمردان کشورهای منطقه دربرابر هر گونه اقدام این گروه‌ها برنامه‌های خاصی مد نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت، موضوع نفوذ تروریست‌ها در آسیای مرکزی نگران کننده نیست زیرا دولتمردان کشورهای منطقه در برابر هر گونه اقدام این گروهها برنامه‌های خاصی دارند.

نظربایف همچنین گفت، در حال حاضر سوریه و عراق برای گروههای تروریستی ناامن شده و در مدت اخیر حرکت این گروه‌ها به سمت افغانستان افزایش یافته است .

رئیس جمهور قزاقستان در پاسخ به این سوال که در صورت تجمع تروریست‌ها در افغانستان وضعیت در کشورهای همسایه این کشور چگونه خواهد شد؟ پاسخ داد، در حال حاضر هیچ خطر جدی برای کشورهای منطقه از جانب افغانستان وجود ندارد، زیرا کشورهای آسیای مرکزی برای مبارزه با این پدیده آمادگی کامل دارند.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه با اشاره به هم مرز بودن کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان با افغانستان گفت، در حال حاضر آرامش کامل در این کشورها وجود دارد و جمهوریهای منطقه از آمادگی بالایی برای مقابله با هر گونه تهاجم برخودار هستند.

نظربایف تهدیدات تروریستی را نه تنها برای کشورهای آسیای مرکزی، بلکه برای دیگجر کشورهای جهان نیز محتمل دانست و افزود، نباید این گونه فکر کرد که خطر اقدامات تروریستی فقط برای کشورهای ضعیف رخ خواهد داد زیرا هیچ کشوری از خطر این پدیده شوم در امان نیست.

 

 

کلیدواژه