جوزا 31, 1400 15:59 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز: راز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران، حکومت انقلابی است
    نیویورک تایمز: راز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران، حکومت انقلابی است

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای با اشاره به ماندگاری جمهوری اسلامی ایران در بیش از 42 سال نوشت، جمهوری اسلامی ایران مانند برخی از کشورها ماندگاری خود را مدیون حکومت انقلابی است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات از جمله بحران های ناشی از غربی ها و جنگ تحمیلی دوام آورد و نهادهای حکومتی و مسئولان آن اتحاد خود را به نمایش گذاشته و عوامل بحران زا را کنار زدند.

زمانی که نظام جمهوری اسلامی در ایران پیاده‌سازی شد، دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی می‌گفتند، نظام جمهوری اسلامی به‌زودی از بین می‌رود اما این نظام در اوج موفقیت در عرصه‌های مختلف، چهل و سومین سال خود را سپری می‌کند.

همراهی مداوم و حضور سرنوشت‌ساز مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات در 42 سال گذشته، ریشه ماندگاری نظام جمهوری اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است. همین همراهی و توجه به نقش مردم و تکیه بر دین اسلام، انقلاب اسلامی را با دیگر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، برخی انقلاب‌ها در جهان، شروع شوق‌انگیز و پایان زهرآگینی داشتند.

جمهوری اسلامی ایران در بیش از 4 دهه گذشته با وجود مشکلات، موانع و چالش‌های مختلف روز به روز در زمینه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی و غیره پیشرفت خوبی داشته است. این روند رو به رشد نشان می‌دهد هر کجا مردم به ویژه جوانان وارد میدان شدند و دین اسلام را معیار تصمیم‌گیری قرار دادند، مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی حل شده است.

جمهوری اسلامی امروز در اوج تحریم‌ و فشارهای سیاسی جهانی، با اتکاء به نقش مهم مردم به ویژه جوانان نخبه و فعال در عرصه‌های علمی و پزشکی، فناوری های روز دنیا، علوم فضایی و از همه مهمتر ساخت انواع واکسن ایرانی کرونا، موانع را کنار زده و به دستاوردهای خوبی رسیده است.  

نیویورک تایمز: فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد

کلیدواژه