گزارش خبری؛ افزایش حملات لفظی نامزدهای انتخابات ریاست حمهوری امریکا
(last modified 1395-08-16T11:25:14+00:00 )
عقرب 16, 1395 15:55 Asia/Kabul
  • گزارش خبری؛  افزایش حملات لفظی نامزدهای انتخابات ریاست حمهوری امریکا

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در 8 نوامبر ، حملات لفظی دو نامزد افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا روز شنبه در جمع طرفدارانش در شهر «رنو» در ایالت نوادا گفت ، با توجه به تحقیقات پلیس فدرال آمریکا درباره مسئله ایمیل های شخصی هیلاری کلینتون ، نباید به وی اجازه داده می شد که به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.

ترامپ افزود ، در پی آن که مشخص شد کلینتون ششصد و پنجاه هزار ایمیل دیگر را امحا کرده است و احتمال دارد بعد از دریافت برگه اخطار کنگره ، سی و سه هزار ایمیل دیگر را نیز از بین ببرد ، اکنون اف بی آی این موضوع را بررسی می کند و همه باید بدانند که نباید به هیلاری کلینتون اجازه داده می شد که به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

ترامپ افزود، در صورتی که هیلاری کلینتون در این انتخابات برنده شود بحران قانون اساسی بی سابقه ای در آمریکا ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که سخرانی دونالد ترامپ در نوادا درپی دیده شدن فردی مسلح در میان حضار ، به اغتشاش کشیده شد.

در همین حال هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فیلادلفیا گفت: کسانی که به آمریکای بهتر و قوی تر امید دارند به وی رای می دهند.

کلینتون افزود، بیش از سی و هفت میلیون و پانصد هزار نفر در امریکا تاکنون رای داده اند.

تازه ترین نظرسنجی نیز نشان می دهد هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها ، با اختلافی با فاصله پنج درصد از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان پیش است.

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا که بامداد روز یکشنبه منتشر شد، نشان می دهد کلینتون با 48 درصد از ترامپ با 43 درصد جلوتر است.

پیش از این نیز نتایج نظرسنجی ها نشان می داد نامزد دموکرات ها، یک ممیز هفت دهم درصد از نامزد جمهوریخواهان پیش افتاده و در مقایسه با روز جمعه حدود چهاردهم درصد افزایش داشته است.

بر اساس میانگین که پایگاه خبری ری ال کلیر پالیتیکس آن را منتشر کرده است ، هیلاری کلینتون 46 و 6 دهم درصد و ترامپ 44 و 9 دهم درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.

همچنین نتایج تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ در روزهای 27 و 28 اکتبر نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی ها (52 درصد) بر این باورند که رسانه‌ها از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، حمایت می‌کنند.

90 درصد از کسانی که نظر مثبتی نسبت به ترامپ دارند ، می گویند رسانه‌ها از کلینتون حمایت می کنند.

در مقابل ، حدود دو سوم از طرفداران کلینتون نیز بر این باورند که رسانه‌ها از هیچ یک از دو نامزد حمایت نمی کنند.

نظر سنجی دیگری مبنی بر عدم محبوبیت دو نامزد انتخابات ریاست جمهوی امریکا نشان می دهد، ترامپ منفورتر از کلینتون است؛ به طوری که کلینتون منفی 13ممیز 8 دهم درصد منفور است و ترامپ 19 ممیز 2 درصد منفور است که نشان دهنده کاهش محبوبیت کلینتون است.

در آراء الکترال کالج نیز کلینتون 52 رای با ترامپ اختلاف دارد که در مقایسه با روزهای گذشته افزایش داشته است.

کلینتون 216 رای الکترال و ترامپ، 164 رای الکترال دارد. برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدها به 270 رای الکترال نیاز دارند.

در انتخابات ریاست جمهوری، برخی ایالات همواره به طور سنتی به دموکرات ها یا جمهوریخواهان رای می دهند . اما مهمترین کشمکش دو حزب، ایالت های مردد هستند . منظور از ایالت های مردد، ایالت هایی هستند که در هر دور از انتخابات ریاست جمهوری به طور مشخص به یک نامزد رای نمی دهند به این ایالت ها، ایالت های سرنوشت ساز گفته می شود.