سرطان 14, 1400 08:04 Asia/Kabul
  • زاخارووا: مسکو خواهان عادی‌سازی همکاری‌های تجاری بین‌المللی با ایران است
    زاخارووا: مسکو خواهان عادی‌سازی همکاری‌های تجاری بین‌المللی با ایران است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری در خصوص احیای برجام، بر لزوم ایجاد شرایطی برای عادی‌سازی همکاری تجاری جامعه بین‌الملل با ایران تأکید کرد.

به گزارش رادیودری، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، «روسیه علاقمند است که اجرای برجام را به یک کانال پایدار و قابل پیش‌بینی بازگرداند و شرایطی برای عادی‌سازی همکاری بین‌المللی با ایران در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و تحقیقات علمی و فناوری ایجاد شود.»

«زاخارووا» همچنین ضمن اعلام این که پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات وین درباره احیای برجام ایجاد شده، گفت: «انتظار می‌رود تا قبل از ششمین سالگرد حصول برجام در 14 ژوئیه/23سرطان مذاکرات برجام به نتیجه برسد.»

از سوی دیگر، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین (پایتخت اتریش) زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرده است، که هیچ قید و شرط و مطالبات جدیدی را برای اینکه آمریکا به برجام برگشته و تعهداتش را اجرا کند، نخواهد پذیرفت.

زاخارووا: آمریکا هیچ گام موثری برای برجام برنداشته است

کلیدواژه