بورل: جهان تا سال ۲۰۲۳ بر کرونا غلبه نخواهد کرد
(last modified 1400-04-20T07:29:44+00:00 )
سرطان 20, 1400 11:59 Asia/Kabul
  • بورل: جهان تا سال ۲۰۲۳ بر کرونا غلبه نخواهد کرد
    بورل: جهان تا سال ۲۰۲۳ بر کرونا غلبه نخواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر واکسیناسیون به عنوان راهکار عبور از بحران کرونا گفت: جهان تا سال ۲۰۲۳ بر همه گیری غلبه نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، جوزپ بورل در همایشی با موضوع تاثیر همه‌گیری بر روابط ژئواستراتژیک و اقتصاد جهانی در شهر دوبروونیک کرواسی اعلام کرد، با گذشت یک سال و نیم از شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، اروپا در آستانه خروج از این بحران بهداشتی قرار دارد اما وضعیت در آمریکای جنوبی، آفریقا و هند همچنان دشوار و وخیم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: کرونا، جهانی متفاوت، دیجیتالی‌تر و با نابرابری‌های جدید به جای خواهد گذاشت.

این دیپلمات اروپایی با یادآوری هشدارهای سازمان ملل متحد مبنی بر نبود وجود راهکارهای درمانی در برخی مناطق جهان که به معنای تفاوت در بهبودی و بی ثباتی بیشتر در جهان است، از اهدای واکسن به کشورهای فقیر برای تقویت توسعه اقتصادی حمایت کرد.

برنامه خرید واکسن در اتحادیه اروپا تحت مدیریت کمیسیون اروپا، ۳۳۰ میلیون دوز واکسن بیون‌تک-فایزر، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا، ۵۰ میلیون دوز مودرنا و ۲۰ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون را تهیه کرده است.

از آغاز بحران شیوع کرونا در جهان تاکنون، بیش از 187میلیون و 279 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از چهار میلیون نفر جان خود را از دست داده و بیش از 171 میلیون نفر بهبود یافته اند.

جهان در گردباد کرونا؛ بی عدالتی در توزیع واکسن کرونا

کلیدواژه