بازداشت دیپلمات آمریکایی سارق در روسیه
(last modified 1400-04-22T05:13:48+00:00 )
سرطان 22, 1400 09:43 Asia/Kabul
  • بازداشت دیپلمات آمریکایی سارق در روسیه
    بازداشت دیپلمات آمریکایی سارق در روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که یک دیپلمات آمریکایی به هنگام سرقت دستگاه نشانگر مسیر خط آهن در روسیه به دام افتاد.

 ماریا زاخارووا روز دوشنبه در کانال خود در شبکه پیام رسان تلگرام نوشت: دیپلمات سفارت آمریکا در مسکو، دستگاه نشانگر مسیر خط آهن در ایستگاه قطار اوستاشکووا در استان تیور در شمال غرب مسکو را به سرقت برد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: دیپلمات آمریکایی با این اقدام، زندگی مسافران قطارهایی که از این مسیر عبور می کردند را به خطر انداخت.  

به گفته زاخارووا، ماموران پلیس استان تیور توانستند این فرد سارق را به دام بیندازند و با کمک ساکنان محلی اطلاع یافتند که فردی تقریبا ۳۰ ساله دستگاه نشانگر مسیر خط آهن را جا کنده و در صندوق عقب خودرو خود گذاشت.  

ماموران امنیتی فرد سارق را که در خودرو با پلاک دیپلماتیک سفارت آمریکا بود مورد بازبینی قرار داده و این دستگاه به سرقت رفته را یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این سوال را مطرح کرد که آیا این یک اقدام فوق محرمانه برای سرقت دستگاه نشانگر خط آهن یا یک واقعه جاسوسی بود؟

زاخارووا افزود: اگر دیپلمات های آمریکایی می پرسیدند به آنها می گفتیم در هر موزه راه آهن می توان این گونه دستگاه ها را مشاهده کرد.

روابط روسیه و غرب پس از تغییر حکومت در اوکراین در سال 2014 و حمایت مسکو از روس تبارها در شرق اوکراین و ملحق شدن کریمه به روسیه تیره شده است.

کلیدواژه