عقرب 18, 1395 08:50 Asia/Kabul
  • هزینه سرسام آور تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، هزینه های تبلیغات این دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را سرسام آور ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا (FEC) روز دوشنبه اعلام کرد هزینه کمپین های انتخاباتی 2016 آمریکا تا این ماه نوامبر 2016 را سه میلیارد دلار بوده است که آن را به گرانترین کارزار انتخاباتی تاریخ این کشور تبدیل کرده است.

مجموع هزینه های نامزدها و احزاب آمریکایی برای ورود به کاخ سفید در حالی سه میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم در انتخابات پیشین آمریکا سال 2012 میلادی 3 / 2 میلیارد دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 20 میلیون دلار دیگر تا روز سه شنبه  تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هزینه خواهد کرد.

بر اساس آخرین نظرسنجی واشنگتن پست – ای بی سی نیوز که روز دوشنبه منتشر شد، هیلاری کلینتون، چهار درصد از دونالد ترامپ جلو افتاده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، در این نظرسنجی که از چهارشنبه هفته گذشته تا شنبه و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است، 47 درصد پرسش شوندگان به هیلاری کلینتون و 43 درصد به دونالد ترامپ رای داده اند.

تاکنون نزدیک به 40 میلیون آمریکایی، در رای گیری زود هنگام انتخابات ریاست جهموری 2016 آمریکا شرکت کرده اند.

تارنمای خبری «بازفید» گزارش داد، بسیاری از انگلیسی تبارهای ساکن ایالت های بی طرف در آمریکا، از ریاست جمهوری هیلاری کلینتون پشتیبانی می کنند.

به نوشته بازفید، اتفاق های مشابهی در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا و ایالت اوهایو نیز روی داده است و انگلیسی تباران به ستادهای نامزد حزب دمکرات پیوسته اند.

شبکه خبری سی ان ان، نیز گزارش داد شمار رای دهندگان لاتین تبار آمریکایی در انتخابات زود هنگام ایالت های ' فلوریدا '، 'کارولینای شمالی' و 'جورجیا' با افزایش حدود 100 درصدی مواجه بوده است.

 

 

 

کلیدواژه