اسد 10, 1400 13:06 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش نیروهای پیمان امنیت جمعی در مرز تاجیکستان و افغانستان
    آغاز رزمایش نیروهای پیمان امنیت جمعی در مرز تاجیکستان و افغانستان

رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی با شرکت نیروهای روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در مرز تاجیکستان و افغانستان آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، یک مقام نظامی روس به رسانه های این کشور گفت: رزمایش گسترده پیمان امنیت جمعی با عنوان «گرانیتسا-۲۰۲۱» امروز آغاز شد و در آن نیروهای روسیه و چند کشور آسیای مرکزی در پایگاه های مرزی تاجیکستان، دفاع از مرز را تمرین می کنند.

مقام نظامی روس به شرکت هزار نیروی روسیه در این رزمایش پیمان امنیت جمعی اشاره کرد و گفت: رزمایش «گرانیتسا-۲۰۲۱» در سه مرحله برگزار می شود که شامل عملیات مشترک نیروهای روسیه، ازبکستان و تاجیکستان برای نابودی گروه های تروریستی، نابودی تروریست های نفوذ کرده به خاک تاجیکستان و تمرین برای محافظت و دفاع از مرز تاجیکستان می شود. 

 روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته شکاری های سوخو-۲۵ را برای شرکت در این رزمایش به تاجیکستان اعزام کرد. 

 قرار است رزمایش دیگری با عنوان حرب میدان با شرکت روسیه، ازبکستان و تاجیکستان در منطقه مرزی این کشور با افغانستان برگزار شود و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای سه کشور در آن شرکت کنند.

 دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکزی روسیه هفته گذشته اعلام کرد: رزمایش سه جانبه با شرکت نظامیان تاجیک، روسیه و ازبکستان از چهاردهم تا نوزدهم ماه اسد در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

 در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده که این موضوع سبب نگرانی کشورهای آسیای مرکزی شده است.

 

نخستین رزمایش مشترک تاجیکستان، ازبکستان و روسیه در مرز افغانستان

 

کلیدواژه