پیروزی دونالد ترامپ، فاجعه ای بزرگ برای جهان
(last modified 1395-08-20T04:55:44+00:00 )
عقرب 20, 1395 09:25 Asia/Kabul
  •  پیروزی دونالد ترامپ، فاجعه ای بزرگ برای جهان

یکی از علمای برجسته دانشگاه الازهر مصر، پیروزی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را یک فاجعه بزرگ توصیف کرد.

به گزارش ایرنا ،"محمد عماره"، از علمای دانشگاه الازهر مصر روز چهارشنبه ضمن فاجعه خواندن پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نسبت به تشدید درگیری ها میان غرب و جهان اسلام هشدار داد.

محمد عماره افزود، کشورها و ملت های اسلامی باید نسبت به گسترش راست افراطی در آمریکا و اروپا هوشیار باشند و پس از شکست همه ایدئولوژی های غربی از نازیسم و فاشیسم گرفته تا کمونیسم و در نهایت سرمایه داری، یک راه حل اسلامی ارائه دهند.

این دانشمند مصری با بیان اینکه ترویج پدیده "اسلام هراسی" در غرب واکنشی به گسترش اسلام در جوامع غربی است، تاکید کرد، آینده به لحاظ تاریخی، دینی و ارزشی متعلق به اسلام است.

محمد عماره همچنین با ابراز شگفتی از پیروزی ترامپ در انتخابات، گفت، انتخاب ترامپ از سوی آمریکایی ها نشانه نژاد پرستی و دشمنی آنان با اسلام است.

دونالد ترامپ در پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست با کسب 289 رأی الکترال در برابر 218 رأی الکترال، رقیب دمکراتش هیلاری کلینتون، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شود.

 

 

کلیدواژه