سنبله 04, 1400 13:12 Asia/Kabul
  • درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا از لهستان و لتونی درباره مهاجران
    درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا از لهستان و لتونی درباره مهاجران

دادگاه حقوق بشر اروپا از لهستان و لتونی خواست به مهاجران گرفتار در مرزهای خود با بلاروس کمک کنند.

به گزارش  یورونیوز، یک سال از برگزاری انتخابات بحث برانگیز بلاروس می‌گذرد؛ انتخاباتی که نتیجه‌اش پیروزی الکساندر لوکاشنکو آنهم برای ششمین بار بود. اعتراضات گسترده به نتایج این انتخابات، نیروهای امنیتی بلاروس را میدان آورد و به دستور رهبران کشور، سرکوب شدید معترضان آغاز شد.

اتحادیه اروپا در واکنش به این سرکوب‌ها، تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات بلاروس وضع کرد و اکنون کشورهای همسایه آن ادعا می‌کنند که مینسک با هدف انتقام گرفتن از اتحادیه اروپا، مهاجران را از مرزهای خود به درون خاک آنها می‌فرستد.

لهستان و لتونی از ورود ده‌ها مهاجر به درون کشورهایشان خودداری کرده‌اند و همزمان بلاروس نیز اجازه بازگشت آنها به خاک خود را نمی‌دهد.

بر این اساس دادگاه حقوق بشر اروپا در حکم جدید خود از دو کشور لهستان و لتونی خواست تا «برای همه متقاضیان غذا، آب، لباس، مراقبت‌های پزشکی کافی و در صورت امکان سرپناه موقت فراهم کنند.»

در ادامه حکم آمده است: «دادگاه بطور روشن اعلام می دارد که نباید اینگونه برداشت شود که انجام این اقدامات به معنای اجبار لهستان یا لتونی برای پذیرش این متقاضیان و دادن اجازه ورود آنها به قلمرو خود است.»

تشدید اختلافات مقام‌های اروپایی بر سر مساله پذیرش پناهندگان افغان

 

کلیدواژه