سنبله 06, 1400 16:08 Asia/Kabul
  • نیویورک پست: افزایش بی اعتمادی به آمریکا
    نیویورک پست: افزایش بی اعتمادی به آمریکا

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به خروج غیر مسئولانه آمریکا از افغانستان نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعتماد ارتش، متحدان ما و مردم آمریکا را از دست داده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی "نیویورک پست"، «جو بایدن» در ماه آوریل وعده داده بود که سربازان از افغانستان به شکل مسئولانه، حساب شده و ایمن به خانه باز خواهند گشت و هرگونه خطر مرتبط با این خروج را کم اهمیت جلوه داد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر اعلام کرده، «تخلیه هزاران نفر از کابل سخت و دردناک می‌بود، مهم نیست که چه زمانی آغاز شد و چه زمانی شروع کردیم.»

براساس این گزارش، پس از حمله به فرودگاه کابل که به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و دست کم ۹۰ افغان منجر شد، بایدن هیچ کاری جز شانه خالی کردن از مسئولیت این بزرگترین اشتباه سیاسی در چند دهه گذشته، انجام نداده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در 15 اوت (24 اسد) در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد بودند که اکنون با کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و مجروح شدن 18 نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

 

کلیدواژه