سنبله 07, 1400 15:04 Asia/Kabul
  • برپایی تجمع در حمایت از مردم افغانستان در برخی از ایالت های آمریکا
    برپایی تجمع در حمایت از مردم افغانستان در برخی از ایالت های آمریکا

جمعی از ساکنان برخی از ایالت های آمریکا در حمایت از مردم افغانستان تجمع کردند.

به گزارش رادیو دری، جمعی از مردم برخی ایالت های آمریکا با برپایی تجمع در حمایت از مردم افغانستان از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا مرزها را به روی پناهجویان افغان باز کند.

تجمع کنندگان در برخی ایالت های آمریکا با سردادن شعار "زنده باد افغانستان" و "افغانستان آزاد باید گردد"، خواستار کمک به همه افراد گرفتار در افغانستان شده‌ اند.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در 15 اوت (24 اسد) در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته بودند که اکنون با کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و مجروح شدن 18 نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

گروه طالبان 24 اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم افغانستان در هلسینکی فنلاند

کلیدواژه