سنبله 29, 1400 08:56 Asia/Kabul
  • بی خیالی جو بایدن به بحران های سراسری در آمریکا
    بی خیالی جو بایدن به بحران های سراسری در آمریکا

شبکه فاکس نیوز در گزارشی به بی خیالی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نسبت به بحران‌های متعدد این کشور مانند مساله افغانستان، بحران مرزی و تنش در روابط با فرانسه اشاره کرد.

به گزارش شبکه "فاکس نیوز" آمریکا، در حالیکه ایالات متحده آمریکا با بحران های متعدد ملی مواجه است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز (یک شنبه) برای تفریح و دوچرخه سواری به ساحل دریا رفته و به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد.

این در حالی است که «جو بایدن» قرار است با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره بحران جدید پیش آمده میان پاریس و واشنگتن در ارتباط با معاهده زیردریایی‌های اتمی با استرالیا رایزنی کند. 

رئیس جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر بریتانیا و «اسکات موریسون» نخست‌ وزیراسترالیا هفته گذشته در نشستی سه‌ جانبه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه «ایندوپاسفیک» (مناطق حائل بین دو اقیانوس‌ هند و اقیانوس آرام) امضا کردند.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر مناطق جهان دانسته و تحلیل می‌کنند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

گفته شده است که واشنگتن همچنین با بحران های ملی دیگری در مرزهای جنوبی و مساله افغانستان نیز مواجه است. 

صدها پناهجو روز شنبه از مرزهای ایالت تگزاس وارد خاک آمریکا شده‌اند که بیشتر آنها از هائیتی هستند و شرایط در این منطقه مرزی به خاطر هجوم پناهجویان کاملا از کنترل خارج شده است. 

گاف جدید بایدن در سخنرانی درباره افغانستان و نگرانی پزشکان از زوال عقل بایدن

 

کلیدواژه