میزان 02, 1400 11:47 Asia/Kabul
  • مجلس نمایندگان آمریکا چند طرح ضد ایرانی تصویب کرد
    مجلس نمایندگان آمریکا چند طرح ضد ایرانی تصویب کرد

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا چندین طرح‌ ضد ایرانی را برای اضافه شدن به عنوان متمم به متن لایحه بودجه دفاعی آمریکا پیشنهاد کردند که این طرح‌ها شامگاه پنجشنبه در این مجلس به تصویب درآمدند.

به گزارش رادیودری، پایگاه خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن» که از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است نوشت: نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس قصد دارند از «قانون اختیارات دفاع ملی» (لایحه بودجه دفاعی) برای مقابله با ایران استفاده کنند.

فری‌بیکن که مخالف هرگونه مذاکره با ایران و حامی براندازی نظام جمهوری اسلامی است، مدعی شد؛ این طرح‌ها همچنین قصد دارند به افشاگری درباره «امتیازهای اعطا‌شده به ایران» از سوی دولت «جو بایدن» در مذاکرات برجامی بپردازند.

ادعای این رسانه در حالی مطرح شده که دولت آمریکا به هیچ یک از تعهدات و وعده‌هایش برای بازگشت به برجام عمل نکرده و عملاً ادامه سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را در دستور کار قرار داده است. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایران تاکنون هیچ تاریخی برای بازگشت به میز مذاکرات وین اعلام نکرده است، فرصت بازگشت به برجام نامحدود نیست.

براساس این گزارش، لایحه دفاعی که به صورت سالانه در آمریکا به تصویب می‌رسد شامل چندین ماده است که این بار در نظر دارد دولت بایدن را از ارائه پول نقد به ایران بازدارد و از این طریق جمهوری خواهان می‌خواهند دولت را تحت فشار قرار دهند تا از لغو تحریم‌ها علیه تهران صرف نظر کند.

این طرح ضدایرانی در حالی در کنگره ارائه شد که دولت بایدن مدعی تلاش برای بازگشت به توافق برجام است. مقامات آمریکایی با رویکردی دوگانه به طور پیوسته از ایران برای اجرایی نکردن توافق هسته ای انتقاد می کنند، این در حالی است که در پس پرده مایل به لغو هیچکدام از تحریم ها علیه مردم ایران نیستند.

تصویب طرح ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا

کلیدواژه