میزان 05, 1400 14:35 Asia/Kabul
  •  رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: رهبران جهان به هم اعتماد ندارند

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت، رهبران جهان در نشست سالانه این سازمان نگرانی ها و تشویش مشابهی داشتند اما مشکلی که وجود دارد نبود اعتماد آنهاست.

به گزارش رادیو دری ، عبدالله شهید در نشست سالانه این مجمع گفت: رهبران جهان درباره مسائل و مشکلات جهان بینش و نگرانی های یکسانی دارند اما اعتمادی به هم ندارند.
رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد با بازگشت حضور فیزیکی در نیویورک، دیپلماسی می تواند از آن سود ببرد . اما باید اطمینان حاصل شود که همه به شدت به اقدامات اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید -19 احترام می گذارند.
شهید  افزود: امسال اقدامات سختگیرانه - ماسک ، فاصله گذاری ، حضور هفت نفر در هر هیئت - به دلیل همه گیری اعمال شد. اما با این حال دو مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در هیئت اعزامی برزیل گزارش شد.

این مقام سازمان ملل متحد در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: مشارکت زیاد پیامی است دال بر اینکه ما آماده بازگشت به حالت عادی هستیم. امیدواریم این موفقیت به ما اطمینان دهد که در سال آینده جلسات حضوری بیشتری ترتیب دهیم.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه گفت: ما به برنامه جهانی واکسیناسیون نیاز داریم و باید بتوانیم تمامی تولیدکنندگان بالقوه و بالفعل واکسن را گردآورده و پس از دو برابر کردن تولید، واکسن‌ها را به نحو عادلانه توزیع کنیم.

هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل  از روز سه شنبه 14 سپتامبر/23 سنبله آغاز به کار کرد و  اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل  نیز از 21 سپتامبر/30 سنبله به مدت یک هفته برگزار می شود.

آغاز نشست سالانه مجمع عمومی آژانس بین الملل انرژی اتمی با حضور ایران

کلیدواژه