میزان 05, 1400 19:26 Asia/Kabul
  • ادامه موضع ضد ایرانی آمریکا
    ادامه موضع ضد ایرانی آمریکا

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به بهانه گزارش ادعایی جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی اترژی اتمی درباره ایران، علیه این کشور و برنامه هسته‌ ایش موضعگیری کرد.

به گزارش رادیودری، لوئیز بونو نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه طی سخنرانی برای نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن از برجام و تکرار موضع ضد ایرانی آمریکا به گزارش ادعایی جدید "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران اشاره کرد.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که ایران باید براساس توافقات صورت گرفته هرچه سریعتر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نصب دوربین در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج را بدهد یا منتظر اقدام دیپلماتیک از سوی شورای حکام باشد.

این در حالی است که "کاظم غریب آبادی" نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین بامداد دوشنبه گزارش جدید "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره دوربین های نظارتی در سایت «تسا» در کرج را نادرست خوانده است.

کاظم غریب آبادی تأکید کرد که گزارش جدید گروسی فراتر از چارچوب توافق شده در بیانیه مشترک میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه شب در گزارشی ادعا کرد که ایران به آژانس اجازه دسترسی به مجتمع «تسا» در کرج را برای نصب دوربین های نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از این که تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است. 

ادامه موضع گیری ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا

کلیدواژه