میزان 12, 1400 18:40 Asia/Kabul
  • آغاز اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ژنو
    آغاز اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ژنو

هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با هدف بررسی آخرین تحولات و چالش‌ها در حوزه پناهندگان و آوارگان در ژنو، سوئیس آغاز شد.

به گزارش رادیودری، «فیلیپو گرندی» Filippo Grandi کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز دوشنبه طی سخنرانی در ابتدای هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان این سازمان به چالش های پیش روی پناهندگان و آوارگان جهان از جمله افغانستان اشاره کرد. 

«فیلیپو گرندی» در این اجلاس بر ضرورت همکاری بین المللی برای مقابله با بروز یک فاجعه انسانی و موج جدید آوارگی به کشورهای همسایه افغانستان تاکید کرد. 

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به میزبانی سخاوتمندانه از آوارگان افغان توسط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی 4 دهه گذشته تاکید کرد که توقع منطقی این کشورها برخورداری از حمایت عملی بین المللی است.

هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در شرایطی برگزار می شود که 92 میلیون نفر در جهان به علل مختلف از جمله منازعات نظامی، تغییر اقلیم، آزار و اذیت و ... آواره‌ شدند و این آمار به دلایل متعدد از جمله همه گیری ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی رو به افزایش است.

بحران های امنیتی در اقصی نقاط جهان هم باعث شده تا تعداد زیادی از مردم آواره شوند و در جستجوی زندگی بهتر به سایر کشورها از جمله همسایگان خود پناه برند.

درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای حمایت از آوارگان افغان

کلیدواژه