عقرب 06, 1400 09:40 Asia/Kabul
  • حمله سایبری به وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا
    حمله سایبری به وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا

یک گروه از هکرها معروف به غم و اندوه (Grief) وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا را که سابقه حمایت ۱۵۰ ساله از اسلحه گرم در این کشور دارد مورد حمله سایبری قرار داد.

به گزارش رادیودری، این گروه با ادعای هک کردن وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا و انتشار ۱۳ فایل آن در صفحه تاریک وب، تهدید کرد، در صورت ندادن پول، اسناد و فایل های بیشتری از این انجمن منتشر خواهد کرد.

کارشناسان امنیت سایبری آمریکا مدعی شدند گروه هکری غم و اندوه که قبلاً از نام مستعار Evil Corp استفاده می‌کرد توسط گروهی از مجرمان سایبری روسی تغییر نام داده است.

این در حالی است که مسکو بارها چنین اتهاماتی را مردود دانسته است.

گروه Grief در حال حاضر مورد تحریم‌ وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

انجمن ملی سلاح آمریکا تاکنون واکنشی به خبر حمله سایبری نشان نداده است و تنها در  توییتری نوشت: در مورد مسائل مربوط به امنیت فیزیکی یا الکترونیکی خود بحث نمی‌کند و سازمان تدابیر فوق العاده ای برای محافظت از اطلاعات مربوط به اعضا و عملیات انجام می دهد.

حمله به وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا در حالی صورت می گیرد که پلیس اف بی آی جمعه گذشته یک گروه بزرگ باج افزار را متلاشی کرد و به دنبال آن چندین گروه دیگر قول تلافی و تنبیه بیشتر ایالات متحده را دادند.

در ماه های اخیر مسئله حملات سایبری در آمریکا بعد از حملات باج‌افزاری گسترده به چند شرکت مهم در این کشور از جمله شرکت "کلونیال پایپ لاین" که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا را در اختیار دارد و نیز شرکت "جی‌بی‌اس" مهمترین تولیدکننده و توزیع کننده گوشت قرمز در آمریکا  داغ شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا هشدار داده بود حملات سایبری، شرکت‌ها و بخش های مهم این کشور را تهدید می‌کند و لازم است این بخش ها امنیت سایبری خود را تقویت کنند.

تحلیلگران بر این باورند که این حملات نشانه ای از آسیب‌پذیری تاسیسات زیربنایی آمریکا است.

حمله سایبری به آژانس امنیت ملی آمریکا

کلیدواژه