بایدن: دیپلماسی بهترین راه در قبال ایران است
(last modified 1400-08-10T04:01:58+00:00 )
عقرب 10, 1400 08:31 Asia/Kabul
  • بایدن: دیپلماسی بهترین راه در قبال ایران است
    بایدن: دیپلماسی بهترین راه در قبال ایران است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره دیدار خود با رهبران سه کشور اروپایی اظهار داشت که دیپلماسی بهترین راه در قبال ایران است.

به گزارش رادیو دری، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در جریان سخنرانی در حاشیه اجلاس سران «جی-20» در زمینه مذاکرات احیای برجام گفت، او و سران بریتانیا، آلمان و فرانسه پس از دیدار روز شنبه درباره پیشرفت هسته‌ای ایران، توافق کردند که «دیپلماسی» بهترین راه برای تعامل با ایران است.

«جو بایدن» همچنین تاکید کرد که «ما همچنان از قضاوت بد "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق در خروج از برجام رنج می‌بریم.»

بعد از شکست فشار حداکثری ترامپ، دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن مدعی شد که قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

ادعای جدید رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران و برجام

کلیدواژه