عقرب 15, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • پاکستان وجود پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را تکذیب کرد
    پاکستان وجود پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را تکذیب کرد

اسلام آباد گزارش ها مبنی بر وجود پایگاه نظامی آمریکا در پاکستان یا هر گونه برنامه ریزی در این در باره را رد کرد.

به گزارش رادیو دری، عاصم افتخار سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی این وزارتخانه در خصوص شایعات برخی از رسانه ها درمورد بررسی ارائه پایگاه نظامی به آمریکا توسط دولت پاکستان گفت: هیچ پایگاه هوایی آمریکایی در پاکستان وجود ندارد و چنین پیشنهادی در دست بررسی هم نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: هرگونه گمانه زنی در این باره بی اساس و غیرمسئولانه است و باید از آن اجتناب شود.
عاصم افتخار افزود: از سال 2001 یک چارچوب همکاری بین پاکستان و امریکا در زمینه خطوط ارتباطی هوایی و زمینی وجود دارد، اما توافقنامه جدیدی در این زمینه امضا نشده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر شرایط افغانستان در مقایسه با وضعیت این کشور در زمان امضای معاهده ارتباطات زمینی و هوایی پاکستان و آمریکا بسیار تغییر کرده است به همین دلیل ما همواره سعی داریم مسائل خود را به صورت دوجانبه مطرح و حل کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان بارها نگرانی خود از حملات فرامرزی از خاک افغانستان را به مسئولین این کشور منتقل کرده افزود: کنترل موثر مرزی با هر دو کشور همسایه خواهد بود.

هشدار پاکستان در مورد استفاده از خاک این کشور برای ایجاد آشوب در افغانستان

کلیدواژه