عقرب 24, 1395 17:41 Asia/Kabul
  •  تلاش 'مشرّف' برای حضور دوباره در صحنه سیاسی پاکستان

رئیس جمهور پیشین پاکستان تحرکاتی را برای ادغام برخی احزاب و بدست گرفتن ریاست آن آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، پرویز مشرف اخیرا با اعضای ارشد حزب جنبش متحده قومی (M Q M) پاکستان دیدار و برای بدست گرفتن این حزب رایزنی کرده است.

رئیس جمهوری پیشین پاکستان گفته است که به دلیل 'برخورداری از مقبولیت و محبوبیت بالا در پاکستان' می تواند برای حزب جنبش متحده قومی طرفداران بیشتری جمع کند.

مشرف همچنین گفته که می تواند حزب جدید" پاک سرزمین" را نیز متقاعد کند که به جنبش متحده قومی ملحق شود.

پرویز مشرف هم اکنون ریاست یکی از شاخه های حزب مسلم لیگ را برعهده دارد و به دنبال آن است تا از بحران نبود ریاست در حزب 'جنبش متحده قومی' استفاده کند و آن را با حزب "پاک سرزمین" ادغام کرده و خود در راس این دو حزب قرار گیرد.

چند ماه پیش و پس از اظهارات ضدپاکستانی 'الطاف حسین' رییس لندن نشین حزب جنبش متحده قومی پاکستان، مشکلات زیادی برای این حزب ایجاد شد و بسیاری از اعضای این حزب عملا راه خود را از الطاف حسین جنبش متحده قومی جدا کردند.

همچنین حزب پاک سرزمین به ریاست 'مصطفی کمال' که خود یکی از اعضای سابق حزب جنبش متحده قومی بوده است، حزبی جدید تاسیس کرد و نیازمند حمایت افراد صاحب نام است.

پرویز مشرف در سال 1999 توانست در جریان یک کودتا، محمد نواز شریف را که در آن زمان نیز نخست وزیر پاکستان بود، از قدرت برکنار کند و شخصا قدرت را در این کشور بدست گیرد.

وی در سال 2008 به دنبال تهدید پارلمان پاکستان به استیضاح، از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری وقت کشورش کناره گیری کرد.

مشرف که پرونده های قضایی زیادی در پاکستان دارد، هم اکنون در دبی به سر می برد.

 

 

 

کلیدواژه