عقرب 18, 1400 13:31 Asia/Kabul
  • پنتاگون: آمریکا خواهان ادامه روند گفت وگو با کره شمالی است
    پنتاگون: آمریکا خواهان ادامه روند گفت وگو با کره شمالی است

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که دولت بایدن به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد گفت وگو و دیپلماسی با کره شمالی را دنبال کند.

به گزارش رادیو دری، جان کربی سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد موضوع کره شمالی و مانورهای اخیر این کشور، گفت: ما می‌خواهیم گفت وگو و دیپلماسی را با کره شمالی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای پایان دادن یا خلع سلاح هسته ای این کشور دنبال کنیم و ما این را خیلی واضح بیان کردیم.

کربی بدون توجه به سابقه بدعهدی های آمریکا و متعهد نبودن این کشور به توافق نامه‌های بین المللی، افزود: تا به امروز هیچ علاقه ای از سوی پیونگ یانگ برای حرکت در این مسیر (بازگشت به روند مذاکرات) نشان داده نشده است و این مایه تاسف است.

سخنان سخنگوی پنتاگون در حالی بیان می‌شود که گزارش‌هایی در مورد تلاش کره شمالی برای تقویت توان دفاعی نیروهای توپخانه منتشر شده است.

رسانه های دولتی کره شمالی روز ۷ نوامبر/ 16 عقرب از برگزاری مسابقات تیراندازی توپخانه در تعطیلات پایان هفته به عنوان بخشی از برنامه تقویت ظرفیت‌های دفاعی این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اعلام این مطلب افزود: این عملیات نظامی روز شنبه به دنبال افزایش نارضایتی این کشور درباره آنچه اقدام‌های ناعادلانه و یک جانبه تلقی می‌کند، انجام شد.

ادعاها درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی در حالیست که آمریکا و کره شمالی در دوره «دونالد ترامپ» چندین دور مذاکره فشرده در سطح رهبران عالی برگزار کردند اما در نهایت به خاطر عدم تمایل واشنگتن به لغو همه تحریم ها، مذاکرات با ناکامی مواجه شد و مسکوت باقی ماند.

آمریکا خواهان بازگشت کره شمالی به مذاکرات شد

کلیدواژه