عقرب 21, 1400 17:53 Asia/Kabul
  • پاکستان: تصمیمی برای عفو عمومی « تحریک طالبان » ندارد
    پاکستان: تصمیمی برای عفو عمومی « تحریک طالبان » ندارد

مشاور امنیت ملی پاکستان درباره مذاکرات دولت این کشور با گروه غیر قانونی "تحریک طالبان » این کشور اعلام کرد، اسلام آباد تصمیمی برای عفو عمومی این گروه ندارد .

به گزارش رادیو دری، پس از تایید خبر مذاکرات موفقیت آمیز دولت پاکستان با گروه غیر قانونی تروریستی  تحریک طالبان پاکستان توسط اعضای کابینه دولت اسلام آباد، "معید یوسف" مشاور امنیت ملی این کشور گفت : هنوز تصمیمی برای عفو اعضای این گروه  گرفته نشده و دولت اسلام آباد در این مورد بسیار هوشیار و حساس است.

« معید یوسف »با بیان اینکه شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان در ۱۵ سال اخیر همواره از سوی هند و نهاد اطلاعاتی دولت سابق افغانستان حمایت شده اند افزود، پاکستان بار‌ها به جامعه جهانی گفته است که تحریک طالبان پاکستان در پی عملیات نظامی "ضرب عضب" توسط ارتش این کشور  به افغانستان گریخته و با ایجاد پناهگاه در خاک این کشور علیه پاکستان حملات خود را انجام داده اند .

 مشاور امنیت ملی پاکستان گفت : دولت اسلام آباد درصدد است تا از طریق گفتگو‌ها میزان جدیت این گروه ممنوعه برای مذاکرات و خلع سلاح شدن را بسنجد.

مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین تاکید کرد ، داده‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهد که اکثریت درگیری‌ها با گفتگو به پایان رسیده است، در غیر این صورت جنگ با تحریک طالبان  ادامه خواهد یافت.

دولت پاکستان اوایل این هفته از توافق با گروه ممنوعه تحریک طالبان برای آتش بس خبر داد که این موضوع حجم گسترده‌ای از اعتراضات در این کشور را در پیش داشت بطوری که احزاب مخالف دولت در مجلس سنای پاکستان این اقدام دولت را خارج از اختیارات دانسته و اعلام کردند، دولت بدون اجازه پارلمان حق مذاکرات با گروه‌های تروریستی را ندارد.

اگرچه دولت پاکستان جزئیات توافق اولیه خود با گروه ممنوعه تحریک طالبان را منتشر نکرده، اما منابع دیپلماتیک مدعی شدند، آزادی شماری  از زندانیان تحریک طالبان پاکستان از شرایط این گروه ممنوعه برای آتش بس بوده است.

دیوان عال پاکستان نیز اخیرا در جریان بررسی پرونده حمله تروریستی سال ۲۰۱۴ تحریک طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور با بیش از ۱۲۰ کشته از اقدام دولت برای مذاکره با این گروه انتقاد کرد.

 

کلیدواژه