عقرب 25, 1395 09:59 Asia/Kabul
  • دستگیری وزیر توسعه اقتصادی روسیه

دفتر مطبوعاتی کمیته بازپرسی روسیه اعلام کرد که وزیر توسعه اقتصادی این کشور به اتهام اخذ غیرقانونی دو میلیون دلار ، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه ای که  روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی کمیته بازپرسی روسیه منتشر شد، آمده است ، کمیته بازپرسی ویژه تحقیق، پرونده کیفری برای اتهام های آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی گشوده است.

کمیته بازپرسی روسیه افزود ، این پرونده به دلیل دریافت دو میلیون دلار از سوی اولیوکایف برای ارائه یک ارزیابی است که بر مبنای آن شرکت دولتی روس نفت امکان خرید سهام دولتی شرکت باشنفت (در باشقیرستان) را به دست آورد.

 کمیته بازپرسی به زودی درخواست رسمی زندانی شدن آلکسی اولیوکایف را برای این اقدام ارائه خواهد کرد.

اولیوکایف که سال های 1993 و 1994 دستیار معاون ایگور گایدار اولین نخست وزیر روسیه پس از فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1991 بود، از سال 2000 تا 2004 نیز معاون وزیر دارایی و از آوریل 2004 تا جولای 2013 معاون اول بانک مرکزی شد و سپس از 24 ژوئن تا هنگام بازداشت مسئولیت اداره وزارت توسعه اقتصادی را بر عهده داشت.

چندی پیش نیز دیمیتری زاخارچنکو  رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف 220 میلیون دلار وجه نقد دارای بسته بندی بانک های آمریکایی به صورت نو در خانه یکی از بستگان خود بازداشت شد.

سه ماه پیش نیز کشف حدود 900 هزار دلار پول نقد از محل سکونت آندره بلیانینوف رییس وقت سازمان فدرال گمرکات روسیه، سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی کناره وجه نقد شد.

 

 

کلیدواژه