عقرب 30, 1400 14:43 Asia/Kabul
  • طالبان پاکستان به دنبال تاسیس دفتر سیاسی در کشور ثالث
    طالبان پاکستان به دنبال تاسیس دفتر سیاسی در کشور ثالث

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، تاسیس دفتر سیاسی خود را در یک کشور ثالث خواستار شد .

به گزارش رادیو دری، دو هفته پس از توافق میان دولت پاکستان و گروه تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» برای آتش‌بس اولیه و پیشبرد مذاکرات سازش، گزارش‌ها از سه  مطالبه اصلی عناصر این گروه از جمله تاسیس دفتر سیاسی در کشور ثالث حکایت دارد.

براساس رسانه های پاکستان مقامات این کشور مستقیما و از طریق طالبان افغانستان به تحریک طالبان پاکستان گفتند که خواسته‌های این گروه قابل قبول نیست.

در این زمینه روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» امروز نوشت، هر دو طرف حداقل سه دور گفت‌وگو یکی در کابل و دو دیدار دیگر در ولایت خوست افغانستان داشتند.

نمایندگان دولت پاکستان و گروه تررویستی تحریک طالبان، کمیته هایی را برای پیشبرد روند مذاکرات و تلاش برای تبدیل آتش بس به یک توافق صلح دائمی تشکیل دادند.

مطالبه گروه غیر قانونی طالبان پاکستان از دولت این کشور به ویژه تاسیس دفتر سیاسی این گروه در خارج درحالی عنوان می‌شود که برخی احزاب پاکستانی، دولت این کشور را برای مذاکره با تحریک طالبان سرزنش کرده و آن را مغایر با دستاوردهای جنگ علیه تروریسم عنوان کردند.

مجلس محلی ایالت سِند در جنوب پاکستان نیز اخیرا قطعنامه‌ای در مخالفت با مذاکره دولت این کشور با تحریک طالبان تصویب کرده و شماری از چهره‌های سیاسی پاکستان نیز مذاکره با قاتلان صدها غیرنظامی و نیروهای امنیتی پاکستان را غیرسازنده توصیف می‌کنند .

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، مسئولیت بسیاری از حملات  تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۵ قوس ۱۳۹۳) که دستکم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.

تاکید طالبان پاکستان بر روابط برادرانه با طالبان افغانستان

کلیدواژه