قوس 08, 1400 18:02 Asia/Kabul
  • گوترش: اوضاع در مناطق اشغالی فلسطین تهدیدی برای صلح است
    گوترش: اوضاع در مناطق اشغالی فلسطین تهدیدی برای صلح است

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی، اوضاع در مناطق اشغالی فلسطین را تهدیدی برای صلح و ثبات بین‌المللی دانست.

به گزارش رادیودری، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در روز بین‌المللی همبستگی با ملت فلسطین در حساب توئیتری خود نوشت، «شرایط در مناطق اشغالی فلسطین همچنان چالشی برای صلح و ثبات بین المللی است».

گوترش افزود: در روز فلسطین، دوباره بر تعهد(سازمان ملل) به مردم فلسطین برای دستیابی به حق و حقوقشان و ساختن یک آینده همراه با صلح و اتحاد تاکید می‌کنم. 

سازمان ملل اخیرا نیز در گزارشی اعلام کرد، سیاست‌های محدود کردن و حملات نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق اشغالی کرانه باختری از سال 2000 تا کنون،  57.7 میلیارد دلار به فلسطینی‌ها ضرر مالی و اقتصادی وارد کرده است. 

با این وجود، بسیاری از منتقدان، سازمان ملل را به بی عملی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند و اقدامات آن را بیشتر شعاری می دانند. 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای در سال ۱۹۷۷ روز ۲۹ نوامبر/8قوس را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان "روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین" نامگذاری کرد تا توجه مردم جهان را به حقوق پایمال شده این ملت جلب کند.

مقام سازمان ملل متحد خواستار توقف تنش در فلسطین اشغالی شد

کلیدواژه