قوس 17, 1400 08:58 Asia/Kabul
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد
    آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز سه شنبه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، 8 فرد  و 4 نهاد ایرانی را تحریم کرد.

به گزارش رادیودری، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادعایی مضحک، این 8 فرد و 4 نهاد ایرانی را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا همچنین چند مقام سوریه و یک مقام اوگاندا را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

حقوق بشر از نگاه آمریکا همواره  به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر نیز بارها اشخاص و شرکت های ایرانی و همچنین خارجی را به بهانه های مختلف تحریم کرده بود.

تحریم‌های جدید آمریکا در شرایطی اعمال‌ شده‌اند که دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری این کشور مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت "جو بایدن"، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ماه های اخیر بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند؛ اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / بیژن نامدار زنگنه در لیست تحریم قرار گرفت

کلیدواژه