قوس 20, 1400 12:14 Asia/Kabul
  • تصویب شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل
    تصویب شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر مردم مظلوم فلسطین از سوی این رژیم را که پیش از این در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی (کمیته چهارم) تصویب شده بود، با اکثریت آرا تصویب کرد.

 به گزارش رادیو دری، این قطعنامه ها 10نوامبر/19 عقرب در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته چهارم) به تصویب رسیده بود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصویب رسید.

 این قطعنامه ها درباره گزارش کمیته تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محکومیت شهرک سازی در بیت المقدس شرقی و جولان سوریه و حمایت از فعالیت های آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) است.

در این قطعنامه ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

در این قطعنامه ها مورد جولان سوریه نیز از رژیم صهیونیستی خواسته شده است به قطعنامه های مصوب سازمان ملل عمل کند و به اشغال این منطقه پایان دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل تصویب قطعنامه علیه اسرائیل را تمدید کرد

کلیدواژه