قوس 25, 1400 14:56 Asia/Kabul
  • اوکراین تحریم روسیه را خواستار شد
    اوکراین تحریم روسیه را خواستار شد

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید بدون آنکه منتظر حمله احتمالی روسیه بماند، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کند.

به گزارش رادیو دری، "ولادیمیر زلنسکی" با ادعای اینکه اوکراین آماده است برای کاهش تنش با روسیه وارد مذاکره شود  مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکنون حاضر به نشستن پشت میز مذاکره نشده است.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: برای کی‌یف مهم است که تحریم ها قبل از شروع درگیری اعمال شوند، زیرا اگر تحریم ها بعد از درگیری اعمال شوند، بی‌ معنا خواهند بود.

در همین حال «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر بریتانیا و "آنالنا بربوک" وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در ادامه جوسازی‌ های تبلیغاتی غرب علیه روسیه ادعا کردند  حمله احتمالی روسیه به اوکراین فاجعه‌ بار خواهد بود و منجر به یک بسته تحریم‌ های اقتصادی بسیار سخت از سوی لندن و متحدانش خواهد شد.

کشورهای غربی از جمله آمریکا چند هفته است با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند.

روسیه نیز بارها عنوان کرده حضور نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

اتهامات علیه روسیه درحالی مطرح شده که اوکراین اوایل سال 2021 محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های جاولین آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان اوکراینی می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی ناتو به ویژه آمریکا نزدیک روسیه و در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

مقام روس: روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد

کلیدواژه