عقرب 26, 1395 17:21 Asia/Kabul
  •  الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان
    الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان

برونمرزی - رئیس جمهوری آذربایجان بار دیگر از وجود آزادی بیان در این کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری آپا، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان و ۱۶ مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (OANA) از وجود آزادی بیان در این کشور سخن گفت.

الهام علی اف در اظهارات خود مدعی وجود آزادی کامل مطبوعات ونیز رعایت اصول آزادی بیان و اندیشه در جمهوری آذربایجان شد.

الهام علی اف با اشاره به این که پس از اعلام استقلال جمهوری آذربایجان از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، رسانه های گروهی در این کشور به روند همگرایی با فضای خبررسانی بین المللی پیوسته و مطبوعات آزاد را در این کشور تشکیل دادند، تاکید کرد، اکنون در این کشور ر شهروندی می تواند آزادانه سخن بگوید.

ادعای رئیس جمهوری آذربایجان درباره آزادی بیان و اندیشه در این کشور درحالی است که تعداد زیادی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای جمهوری آذربایجان به بهانه های واهی به زندان های درازمدت محکوم و زندانی شده اند.

در عین حال، طی چند سال گذشته، دهها روزنامه نگار در جمهوری آذربایجان زندانی شده اند.

گفتنی است، اظهارات الهام علی اف درحالی است که اخیرا با تغییر قانون کیفری جمهوری آذربایجان، برای اهانت به رئیس جمهوری این کشور و همسر وی در فضای مجازی، سه سال مجازات حبس در نظر گرفته شده است .

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان روزهای 26 تا 28 عقرب میزبان پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان وشانزدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (OANA) است.

 

کلیدواژه