جدی 01, 1400 20:48 Asia/Kabul
  • آمریکا برنامه اختلال در اقتصاد روسیه را دنبال می کند
    آمریکا برنامه اختلال در اقتصاد روسیه را دنبال می کند

مقام‌های آمریکایی در حال بررسی محدودیت های صادراتی به منظور ایجاد اختلال در اقتصاد روسیه در صورت حمله مسکو به اوکراین هستند.

به گزارش رادیو دری، این اقدام که در نشست روز سه شنبه مقام های عالی رتبه آمریکایی مورد بحث قرار گرفت به غیر از تحریم های اقتصادی خواهد بود که دولت بایدن در صورت تهاجم روسیه به دنبال استقرار ده ها هزار نیرو در مرز اوکراین اعمال خواهد کرد.

مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با رویترز گفته است: این اقدامات که در نشست کاخ سفید مورد مذاکره قرار گرفت،  شامل اقدامات «فوق العاده» کنترل صادرات خواهد بود که می تواند بخش های بزرگی از فناوری صنعتی و مصرفی به روسیه را محدود کند.

اقدامات مورد بحث می توانند جلوی واردات تلفن های هوشمند، قطعات کلیدی هواپیما و خودرو و مواد مورد نیاز بسیاری دیگر از بخش ها از سوی روسیه را بگیرد. 

مقام یاد شده آمریکایی  افزود: واشنگتن قصد دارد از نزدیک با شرکای اصلی خود در اروپا و آسیا که تمایل دارند در این اقدامات شرکت کنند رایزنی و آنها را به اقدامات بیشتری در  این زمینه تشویق کنند.

اظهارات مقام آمریکایی درباره قصد مسکو برای حمله به اوکراین در حالی مطرح شده که روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه و اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

مقام روس: روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد

کلیدواژه