جدی 14, 1400 14:39 Asia/Kabul
  • سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست
    سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

برون مرزی-سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، اومیکرون آخرین سویه ویروس کرونا در جهان نخواهد بود.

به گزارش رادیودری، "ماریا ون کرکوف" رئیس تیم فنی مبارزه با همه‌گیری کرونا در سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست؛ این یک مشکل جهانی است و نیاز به راه حل جهانی دارد.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با ابراز نارضایتی از وضعیت واکسیناسیون کرونا در سطح جهان افزود: توسعه‌ یافته‌ترین کشورهای جهان نمی‌توانند برای خلاص شدن از همه‌گیری ویروس کرونا تنها خود را تقویت کنند.

خبرگزاری رسمی آلمان "د پ آ"(DPA) پیشتر در  گزارشی اعلام کرد: بنابر داده های سازمان جهانی بهداشت، درحالی که در  آلمان  در ازای صد نفر حدود 171 دُز واکسن کرونا تزریق شده، اما در جمهوری «ماداگاسکار» (کشور جزیره ای واقع در شرق قاره آفریقا) این رقم تنها 2.7 و در جمهوری دموکراتیک کنگو 0.32 درصد بوده است.

بنابراین گزارش، سازمان جهانی بهداشت هدف خود را واکسیناسیون هفتادی درصدی جمعیت کشورهای جهان تا ماه هفتم سال 2022 قرار داده است.

ون کرکوف در ادامه هشدار داد: انواع جدید ویروس کرونا دائما در حال ظهور هستند؛ بنابراین غلبه بر این بیماری همه گیر نه تنها به واکسیناسیون در مقیاس جهانی نیاز دارد، بلکه نیاز است تا برای کاهش انتقال از ابزارهای ساده و موثر بهداشت عمومی استفاده شود. 

گفتنی است، توزیع و ارسال محموله های واکسن کرونا اغلب با تاخیر مواجه می شوند که این موضوع با توجه به واکسن هایی که تاریخ آنها رو به انقضا است، قطعا برای کشورهای فقیری که در انتظار دریافت آن هستند، وضعیت را  پیچیده تر می کند.

سازمان جهانی بهداشت: خطر اومیکرون بسیار بالاست

کلیدواژه