جدی 14, 1400 14:57 Asia/Kabul
  • نویسنده آمریکایی: امنیت جهان با ترور سردار سلیمانی تضعیف شد
    نویسنده آمریکایی: امنیت جهان با ترور سردار سلیمانی تضعیف شد

نویسنده و تحلیلگر آمریکایی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را پیشروی دفاع از ایران در برابر هرگونه تهاجم آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امنیت جهان با ترور سلیمانی تضعیف شد.

به گزارش رادیودری، رابرت فانتینا، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی با نادرست خواندن ادعای مقامات آمریکا مبنی بر "امن‌تر شدن جهان پس از این ترور" افزود: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

سردار سلیمانی پیشروی کمک در دفاع از ایران در برابر هرگونه تهاجم ایالات متحده یا اسرائیل بود.

این تحلیلگر مسایل غرب آسیا ادامه داد: سردار سلیمانی تنها به خاطر کمک به افزایش مقاومت ایران در برابر این تهاجم ترور شد. با این حال، متأسفانه آمریکا و اسرائیل در اشتباه هستند اگر فکر کنند تنها او بود که می‌توانست این دفاع را انجام دهد.

فانتینا یادآور شد: جهان همچنین از امنیت کمتری برخوردار شد، زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در قبال این جنایت بین المللی پاسخگو نشد؛ از این رو، اگر یکی از سران جهان بتواند بدون مجازات، قوانین بین‌المللی را نقض کند، همانطور که ترامپ انجام داده است، هر رهبر دیگری در جهان نیز قادر به انجام این کار خواهد بود.

این فعال حقوق بشری اضافه کرد: ترور سردار سلیمانی تنها باعث افزایش خصومت با آمریکا و اسرائیل شد و آمریکا را در وضعیت بدتری نسبت به سیاست‌های غرب آسیا آن قرار داد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020 (13جدی1398) در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) و 8 نفر از همرزمانش به شهادت رسید.

رسانه بریتانیایی: ترور سردار سلیمانی نتیجه معکوس داشت

کلیدواژه