واشنگتن: درباره محدودیت استقرار نیروهایمان با روسیه مذاکره نمی‌کنیم
(last modified 1400-10-19T05:22:51+00:00 )
جدی 19, 1400 09:52 Asia/Kabul
  • واشنگتن: درباره محدودیت استقرار نیروهایمان با روسیه مذاکره نمی‌کنیم
    واشنگتن: درباره محدودیت استقرار نیروهایمان با روسیه مذاکره نمی‌کنیم

یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن تمایلی به بحث در مورد محدودیت‌های استقرار نیروهای آمریکایی یا وضعیت توزیع آنها در کشورهای ناتو در منطقه ندارد.

به گزارش رادیو دری، این مقام ارشد آمریکایی که پیش از مذاکرات به جمع خبرنگاران آمده بود تا به سوالات آنها درباره گفت‌وگوهای آتی با روسیه پاسخ دهد گفت: «هر گونه بحث در مورد حوزه‌های همپوشانی که ممکن است بتوانیم در آنها پیشرفت کنیم، باید متقابل باشد. هر دو طرف باید اساساً تعهدات یکسانی داشته باشند».

وی  اظهارکرد: «پس این یکی از زمینه‌هایی است که اگر روسیه مایل به تعهد متقابل باشد، ممکن است بتوانیم به تفاهم برسیم. همچنین آمریکا مایل است در مورد محدودیت‌های هر دو طرف در تمرینات نظامی بحث کند».

مقام آمریکایی مذکور افزود واشنگتن آماده گفتگوی گسترده‌تر در مورد استقرار موشک در منطقه است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه هشدار داد که اگر روسیه حمله به اوکراین را آغاز کند، مسکو با عواقب اقتصادی شدیدی روبرو خواهد شد. مقامات آمریکایی روز شنبه جزئیات بیشتری در مورد تحریم‌های سختی که ممکن است اعمال شوند، ارائه کردند.

مذاکرات ژنو که این هفته در بروکسل و وین نیز پیگیری خواهد شد، با هدف جلوگیری از وقوع یک بحران بین روسیه، اوکراین و کشورهای غربی انجام می‌شود.

روسیه اعلام کرد از احتمال استقرار سامانه‌های موشکی تهاجمی آمریکا در اوکراین احساس خطر می‌کند، حتی اگر بایدن به پوتین اطمینان بدهد که قصد چنین کاری را ندارد.

رزمایش نظامی روسیه در مرز‌های غربی در بحبوحه تنش با اوکراین

کلیدواژه