جدی 22, 1400 15:14 Asia/Kabul
  • وعده رئیس جمهوری قزاقستان برای اصلاحات سیاسی
    وعده رئیس جمهوری قزاقستان برای اصلاحات سیاسی

رئیس جمهوری قزاقستان اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور را و عده داد .

به گزارش رادیو دری، « قاسم جومارت توکایف » رئیس جمهوری قزاقستان امروز (چهارشنبه) به دنبال نارآمی ها و تظاهرات در این کشور اعلام کرد: بسته جدیدی از اصلاحات سیاسی را در ماه سپتامبر به مردم ارائه خواهد کرد.

رئیس جمهوری قزاقستان در سخنانش با نمایندگان پارلمان گفت: این  بسته سیاسی جدید اصلاحات سیاسی بر اساس گفت و گوی  سازنده و گسترده با عموم مردم و کارشناسان است .

« توکایف» با اشاره به این که قزاقستان به راه خود در مسیر مدرنیزه کردن سیاست ادامه خواهد داد تاکید کرد: « انجام اصلاحات سیاسی نقش اصلی وی در این کشور است.» 

دولت قزاقستان روز چهارشنبه گذشته و درمیان اعتراضات گسترده در سرتاسر این کشور که در پی افزایش قیمت سوخت اتفاق افتاد، وضعیت فوق العاده اعلام کرد. 

رئیس جمهوری قزاقستان در روزهای نخستین ناآرامی ها در این کشور ابتدا با استعفای نخست وزیر موافقت اما اعلام کرد اعضای دیگر دولت تا تشکیل دولت جدید به کار خود همچنان ادامه خواهند داد.

دیروز نیز مجلس قزاقستان پس از اعلام نامزدی «علی خان اسماعیل اُف» از طرف رئیس جمهوری این کشور  به نخست وزیری وی رای مثبت داد.

تظاهرات در قزاقستان در دوم ژانویه در پی افزایش قیمت گاز مایع آغاز شده و سپس به خشونت کشیده شده است .

دراین تظاهرات دهها نفر از نیروهای امنیتی قزاقستان و تظاهرکنندگان کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شدند .

کشورهای غربی به ویژه آمریکا که در قزاقستان نفوذ چندانی ندارند به نظر می رسد که در تحریک معترضان نقش دارند و رویای انقلاب رنگی را در قزاقستان در سر می پرورانند .

نخست وزیر جدید قزاقستان منصوب شد

 

کلیدواژه