جدی 23, 1400 09:16 Asia/Kabul
  • کاخ سفید: خروج ترامپ از برجام اشتباهی بزرگ بود
    کاخ سفید: خروج ترامپ از برجام اشتباهی بزرگ بود

مقامات کاخ سفید، خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران را به دلیل چشم انداز‌های مبهم اشتباه می‌دانند.

تارنمای پولیتیکو در گزارشی نوشت: مقامات کاخ سفید، در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران اقدام یک جانبه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، برای خروج از برجام را به دلیل آینده‌ای مبهم و اهدافی تعریف نشده محکوم کردند.

این رسانه افزود، این انتقادات از رییس جمهور پیشین آمریکا در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای ایران این روز‌ها در وین در جریان است و به گفته مقامات ایران  پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در آن صورت گرفته است.

در مطلب پلیتیکو ادعا شده: مقامات آمریکا و اروپا در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا اوایل فوریه ممکن است فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیشتری را بر ایران تحمیل کنند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از تصمیم ترامپ برای خروج "بی هدف" از توافقنامه برجام انتقاد کرد و گفت: این اقدام بدون توجه به این موضوع که در آینده ممکن است چه اتفاقی بیافتد گرفته شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام در سال 2018، در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری علاوه بر بازگرداندن تحریم‌ های متوقف‌ شده ذیل این توافق، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن ضمن اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری اعلام کرد که قصد دارد واشنگتن را به برجام بازگرداند اما تا به حال از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌های ضد ایرانی  را در عمل لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.

ترامپ خروج از برجام را دستاورد دیپلماسی خود نامید

کلیدواژه