جدی 23, 1400 13:29 Asia/Kabul
  • مخالفت آمریکا و ناتو با برخی مفاد پیشنهادات امنیتی روسیه
    مخالفت آمریکا و ناتو با برخی مفاد پیشنهادات امنیتی روسیه

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که برخی مفاد پیشنهادات روسیه در زمینه امنیتی غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری روسی «نووستی»، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و سرپرست هیئت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات امنیتی، در پایان نشست شورای روسیه-ناتو در بروکسل افزود، «در نشست دیروز (چهارشنبه) "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو با صراحت نسبت به علاقه‌مندی این سازمان برای ادامه مذاکرات عمیق‌تر با طرف روسی درباره مسائل و نگرانی‌هایی که می‌تواند منجر به پیشرفت در تقویت امنیت برای همه طرفین شود ابراز امیدواری کرد.»

وی افزود، البته ایالات متحده و متحدانش در ناتو تمایل دارند تا به مذاکرات با فدراسیون روسیه درباره مسائل مورد اختلاف ادامه دهند.

 به گفته این مقام آمریکایی، عضویت در پیمان ناتو، انتخابی است که هر کشوری باید انجام دهد و اقدامی اجباری نیست.

مذاکرات روسیه با کشورهای غربی درباره مسائل امنیتی در سه مرحله در نظر گرفته شده است. روز دوشنبه مذاکرات دوجانبه بین نمایندگان روسیه و آمریکا انجام گرفت. روز چهارشنبه این رایزنی‌ها در چارچوب شورای روسیه-ناتو دنبال شد و امروز (پنج‌شنبه) نیز در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا ادامه خواهد داشت.  

روسیه نیز بارها عنوان کرده حضور نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" به ویژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با آمریکا در مذاکرات امنیتی

کلیدواژه