18 سناریوی آمریکا برای پاسخ به روسیه
(last modified 1400-10-25T15:40:03+00:00 )
جدی 25, 1400 20:10 Asia/Kabul
  • 18 سناریوی آمریکا برای پاسخ به روسیه
    18 سناریوی آمریکا برای پاسخ به روسیه

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: واشنگتن و متحدانش آماده هستند در صورت اقدام تهاجمی روسیه علیه اوکراین، هزینه‌های زیادی را بر مسکو تحمیل کنند.

به گزارش رادیو دری، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورتی که روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، آمریکا ۱۸ سناریو آماده کرده است.

نولاند از توضیح دقیق درباره جزئیات این سناریوها خودداری کرد و مدعی شد: تحریم‌های خاصی که علیه روسیه و شرکای اروپایی آن اعمال می‌شود، ممکن است متفاوت باشد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال گفت: واشنگتن بر این باور است که راه‌ حل دیپلماتیک برای تنش‌های کنونی همچنان باز است.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه ای از آمادگی واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ادامه گفتگو با روسیه خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ پیش نویس توافقنامه تضمین های امنیتی میان روسیه و آمریکا و پیش نویس توافق نامه تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد.

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، این ادعاها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد و گفت: روسیه هیچ‌ تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده است.

رزمایش نظامی روسیه در مرز‌های غربی در بحبوحه تنش با اوکراین

مقام روس: روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد

کلیدواژه