دلو 05, 1400 19:50 Asia/Kabul
  • کرملین: تنش آفرینی های آمریکا نگران کننده است
    کرملین: تنش آفرینی های آمریکا نگران کننده است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تنش آفرینی های آمریکا برای روسیه بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف روز سه شنبه در جمع رسانه ها در مسکو خاطرنشان کرد که پس از دریافت پاسخ آمریکا به پیشنهادهای روسیه در مورد ضمانت های امنیتی، در روند مذاکرات روسیه و آمریکا، وضعیت روشن خواهد شد. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم آمریکا برای آماده باش کامل و انتقال ۸۵۰۰ نظامی به اروپا، بر روند مذاکرات مسکو و واشنگتن تاثیر می گذارد، اظهار کرد:  بر روند مذاکرات تاثیر نمی گذارد؛ مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا در مرحله کنونی به پایان رسیده است.

پسکوف افزود: قبل از این که دو طرف در مورد چگونگی و زمان ادامه مذاکرات به تفاهم برسند باید پاسخ به پیشنهادات خود را از طرف آمریکایی بگیریم. 

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نامه هایی را که حاوی پیشنهادات این کشور برای ارائه ضمانت های حقوقی- امنیتی درمورد اقدامات ناتو و گسترش و استقرار زیر ساخت ها و تسلیحات آن در مناطق مجاور مرزهای روسیه بود به آمریکا و ناتو ارائه کرد.   در زمان حاضر امریکا و برخی کشورهای اروپایی همپیمان این کشور روسیه را به تدارک برای تهاجم نظامی به اوکراین متهم می کنند. 

روابط روسیه و آمریکا و ناتو در هفته های اخیر پرتنش شده و مسکو هشدار داده است که در صورت استقرار تسلیحات ناتو در نزدیکی مرزهای خود و عضویت اوکراین و گرجستان در این پیمان به این اقدامات پاسخ نظامی خواهد داد.

هشدار روسیه به ناتو درباره استقرار نیرو در شرق اروپا

کلیدواژه