دلو 07, 1400 13:25 Asia/Kabul
  • بلینکن از پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره اوکراین خبر داد
    بلینکن از پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره اوکراین خبر داد

وزیر امور خارجه آمریکا از تحویل پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "سی ان ان"، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، سندی که ما تحویل داده ایم شامل نگرانی‌های آمریکا، متحدان و شرکای ما درباره اقدامات روسیه است که موجب «بی ثباتی امنیت» می‌شود. «بلینکن» در ادامه اظهاراتش افزود، این پاسخ در مجموع حاوی مسیر دیپلماتیک جدی رو به جلو در صورت انتخاب روسیه است.

«بلینکن» با تأکید بر تداوم ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین، تصریح کرد، «در این سند بر این مسئله تأکید شده که ناتو و آمریکا اعلام کرده‌اند، نسبت به اصل «سیاست درهای باز» متعهد خواهیم ماند. امکان کنار گذاشتن آن وجود ندارد. ما تصریح کردیم که اصول اساسی وجود دارند که از آن‌ها دفاع کرده و آن‌ها را برپا می‌داریم و حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق هر کشور برای انتخاب تمهیدات و اتحاد امنیتی خود نیز شامل آن می‌شود.»

همزمان با بالا گرفتن تنش ها بر سر حمله احتمالی روسیه به اوکراین و جوسازی های آمریکا در این باره، این کشور کمک های نظامی بیشتری به اوکراین و استونی فرستاد.

گفته شده است، از جمله این کمک های تسلیحاتی، شش فروند جنگنده به استونی است. این جنگنده ها که از نوع اف - 15 است قرار است در کنار جنگنده هایی که امروز (پنجشنبه) از دانمارک به لیتوانی می رسند، در تمرین های نظامی برای تقویت توان دفاعی ناتو در آن کشور به کارگیری شوند.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی ناتو به ویژه آمریکا نزدیک روسیه و در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

شرمن مدعی حمله احتمالی روسیه به اوکراین شد

کلیدواژه