جو بایدن بار دیگر روسیه را تهدید کرد
(last modified 1400-11-12T04:54:36+00:00 )
دلو 12, 1400 09:24 Asia/Kabul
  • جو بایدن بار دیگر روسیه را تهدید کرد
    جو بایدن بار دیگر روسیه را تهدید کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر روسیه را تهدید کرد اگر به اوکراین حمله کند از سوی آمریکا و متحدانش با عواقب شدید و سریعی مواجه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد اگر روسیه در رسیدگی به نگرانی های امنیتی ما از طریق دیپلماسی صادق باشد آمریکا، متحدان و شرکا نیز با حسن نیت به تعامل با آن ادامه خواهند داد.

وی ادعا کرد: اگر روسیه تصمیم بگیرد از دیپلماسی فاصله بگیرد و به اوکراین حمله کند مسوول خواهد بود و با عواقب شدید و سریع مواجه خواهد شد.

بایدن افزود: جهان باید نسبت به اقدامات تهدید آمیز روسیه آگاه و آماده پاسخگویی به خطر این اقدامات باشد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت: این نشست گامی مهم در متحد کردن جهان به مخالفت با استفاده از زور، درخواست برای کاهش تنش نظامی، حمایت از دیپلماسی به عنوان بهترین مسیر رو به جلو و درخواست از هر کشور عضو برای خودداری از تهاجم نظامی به همسایگانش است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی درباره اوکراین به درخواست آمریکا برگزار شد؛ نشستی که روسیه آن را نمونه ای از بالا بردن هیجایانات و جوسازی ها درباره مسکو و کی یف می داند.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

نگرانی مردم اوکراین از افزایش تنش ها با روسیه

بلینکن از پاسخ مکتوب آمریکا به روسیه درباره اوکراین خبر داد

 

کلیدواژه